Mocne i słabe strony szkoły w kontekście analizy diagnoz prowadzonych przez szkołę – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz zespoły przedmiotowe Treści: analiza ilościowa, jakościowa i kontekstowa, * rodzaje diagnoz i narzędzia do badania ich wyników, * wnioski i rekomendacje do dalszej pracy –
• Różni uczniowie, różne style nauczania – jak to pogodzić w klasie szkolnej? – indywidualizacja nauczania – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół Treści: zasada indywidualizacji nauczania, * formy i metody pracy z uczniem zdolnym oraz z trudnościami w uczeniu się, * diagnoza uczniów i ich stylów uczenia się, * diagnoza stylów nauczania nauczycieli, * organizacja procesu nauczania uwzględniająca wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów –
• Kształtowanie umiejętności kluczowych w procesie nauczania i uczenia się – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: umiejętności kluczowe, * umiejętności kluczowe w polskim i europejskim prawie oświatowym, * rola umiejętności kluczowych w uczeniu się przez całe życie, * organizowanie procesu nauczania i uczenia się wspomagających rozwój umiejętności kluczowych
• Monitorowanie Podstawy programowej – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz zespoły przedmiotowe Treści: monitorowanie Podstawy programowej w prawie oświatowym, * zadania dyrektora w procesie monitorowania Podstawy programowej, * zadania nauczyciela w procesie monitorowania Podstawy programowej, * narzędzia monitorowania Podstawy programowej
• Metoda projektów – wyzwanie dzisiejszej szkoły i przedszkola – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: projekt edukacyjny i Webquest jako metoda nauczania, * metody pracy kształtujące umiejętność pracy w zespole, * tworzenie efektywnych grup uczniów podczas pracy metodą projektu, * ocenianie uczniów podczas pracy metodą projektu
• Innowacje pedagogiczne – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: innowacje pedagogiczne, * tworzenie program innowacji pedagogicznej, * katalog pomysłów na własną innowację –
• Badania własne w szkole – refleksja nad własną pracą a nie papierologia! – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkola Treści: różnica między funkcją ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej, * dobór obszarów do badania w ewaluacji wewnętrznej, * narzędzia badawcze ewaluacji wewnętrznej, * narzędzia badawcze wspomagające autorefleksję nauczycieli
• Rola nauczyciela we współczesnej szkole – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: nauczyciel i dyrektor w roli mentora, coacha, tutora i przywódcy, * metody pracy wspierające pełnienie różnorakich ról przez nauczycieli
• Komunikacja interpersonalna w kontaktach z rodzicami – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: elementy komunikacji interpersonalnej, * bariery komunikacyjne w kontaktach z rodzicami, * przykłady rozwiązań problemów komunikacyjnych w kontaktach z rodzicami
• Modyfikacja programów nauczania, innowacje pedagogiczne – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: program nauczania i innowacja w prawie oświatowym, * możliwości pozyskania programów nauczania, * zakres modyfikacji programów nauczania, * dokumentowanie modyfikowania programów nauczania oraz innowacji pedagogicznych
• Tablica interaktywna w pracy nauczyciela – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: obsługa tablicy interaktywnej, * wykorzystanie tablicy interaktywnej w pracy z dostępnymi programami edukacyjnymi i internetem, * tworzenie ćwiczeń z użyciem narzędzi tablicy interaktywnej, * sytuacje dydaktyczne, podczas których warto stosować tablicę interaktywną
• Wartości w życiu człowieka i szkoły / placówki – 4 godz. – miejsce realizacji – Placówka zamawiająca
Adresaci: Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół oraz przedszkoli Treści: wartości i postawy w życiu jednostki, zespołu, organizacji, * wartości i postawy w prawie oświatowym, * rozumienie wartości i postaw a działania podejmowane w szkole / placówce